Vyganto Jautako, "Kreiserinio Buriavimo Mokyklos" kursanto, studijavusio laikotarpyje nuo 2006 metų sausio 21 iki 2006 metų vasario 25 dienos, atsiliepimai, atsiųsti praėjus 7 mėnesiams po kursų, t.y. 2006.08.24 dieną.
Artūro Dovydėno klausimas Vygantui Jautakui: - Beje, praėjus laikui ir atlikus praktiką, kokie paties prisiminimai apie buriavimo kursus, baigtus "Kreiserinio Buriavimo Mokykloje"?:
1. Ar buvo naudingi?

Tikrai buvo labai naudingi. Tai buvo nauja informacija, kuri mane domino. Aš iš tų, kuriems mokantis reikia priežiuros :) Be to, jie vyko labai dalykiškai ir profesionaliai buvo pravedami. (Yra tekę nemažai dalyvauti tokio pobudžio renginiuose - galiu palyginti).

2. Ar praktikoje radai kokių nors sunkumų?

Pirmiausia buvau pagirtas, kad žinau nemažai terminų laive, moku rišti mazgus, kad nereikia pradėti nuo nulio :) . Sunkumų kaip ir nebuvo, buvo tikrai įdomu, smagu ir, aišku, norėjosi kuo daugiau paplaukioti. Jūsų Praktikos partnerį rekomenduočiau, kaip gerą praktikos mokytoją. Jis paskolino savo laivą egzaminams ir pats buvo netoliese.

3. Ar praktikos mokytojas pačiam atrodė galintis labai daug papildomai išmokyti?

Tai iš tikrųjų ne tiek papildomai, kiek teorijos pavertimas praktika. Nes klausimų buvo likę. Jie paaiškėjo praktikos metu. Manau, kad tai normalu, ypač tokioje srityje. O praktiškai mes atidirbdavome su virsvalandžiais ir mokytojas visada budavo aktyvus ir visus veiksmus įvertindavo. Aš likau patenkintas.

4. Kaip praėjo praktika (įdomiai, neįdomiai)?

Pirmiausia tai buvo labiausiai laukiamas savaitės renginys. Praeidavo įdomiai, kas kartą vis nauja tema. Teko mokytis prie įvairių oro sąlygų: "švartavimosi" prie stipraus šoninio vėjo, "žmogus už borto" prie nedidelių škvalų. Buvo tikrai įdomu. Po egzamino dar turėjome vieną užsiėmimą "Spinakerio kėlimas".

5. Ką pritaikei praktikoje iš įgytų teorinių žinių?

Manau, kad tikrai daug ką. Neįsivaizduoju, kaip mano sąlygomis bučiau galėjęs tiek nuveikti be kursų, tiek teorinių tiek praktinių:

1. Buriuotojo karjerą pradėjau vasario mėnesy :)
2. Dvejos regatos Trakuose.
3. Vienos dienos buriavmas Lenkijoje labai mažu laiveliu dviese su žmona. Po trumpos diskusijos gavau laivą be "patent".
4. Penkių parų buriavimas Lenkijoje trise su žmona ir dukra, vis dar be "patent" (tačiau laivą "SPORTINA 682" patikėjo).
5. II-eilės vairininko pažymėjimas.
6. Dalyvavimas KMR - įvykdėme visus plaukimus ir VIII grupėje užėmėm antrąją vietą.

Visa tai tik dėka kursų ir praktikos.

Del žinių, tai visko po truputį, teko plaukti ir mokytis, knyga visada šalia. Dukra (10m) paklausė: kodėl plaukiant laivu reikia sveikintis su kitais. Sakiau, kad jeigu nesisveikinsi, tai kai uoste norėsi pagalbos, niekas nepadės. Tai ji jau po to pati sveikino visus ir mums primindavo: "tėti, tau nepadės, kai norėsi pagalbos" :)

Konkrečiai:
laivų tipai (čia pasirodymui prieš kitus - praverčia)
jachta, pavadinimai, terminai (be jų nei iš vietos)
ženklai, šviesoforai (būtini)
švartavimamsis įvairiomis sąlygomis
vėliavos ypač sportinės
elgesys uostuose (buvom pasikausęe teoriškai - labai pravertė)
buriu rifavimas (teko ir greitai)
stiebo nuleidimas, pakėlimas (teko išmokti vietoje)
pakabinamo variklio užvedimas, išjungimas, valdymas (kažkodėl įjungus atbulinę pavarą jis iššokdavo iš vandens)
matėm nuskendusią jachtą, kurios tik vienas bortas buvo iškilęs iš vandens. Labai sudomino priežastys ?

6. Kokia bendra savijauta (paaukotų pinigų ir laiko santykis su gauta verte)?

Bendra savijauta tikrai gera, džiaugiuosi tuomet žiemą aptikęs skelbimą apie kursus ir priėmęs sprendimą.
Tą patį rekomenduoju ir kitiems.

Vygantas